top of page

En start på noget

Det er ikke altid nemt at finde ud af hvad man vil med sit liv. Uddannelse og beskæftigelse er sandsynligvis noget at det de fleste unge slider med at få helt på plads. Typisk begynder man at se på ting som man tidligere har haft interesse for, eller som man nuværende beskæftiger sig med.

I juli 2014 flyttede jeg til Norge for at bo sammen med Norske kæreste og samtidig starte på en Bachelor i Multimedieteknologi og design. Har altid været interesseret i IT, så følte dette var en studieretning som var inden for mit interesse område. Jeg var stadig usikker på hvad jeg skulle bruge resten af mit liv på, men dette var i hvert fald en mulighed jeg følte var noget, som jeg havde lyst til at udforske.

Fandt hurtigt ud af at medie verdenen var fuld af overraskelse og muligheder, og ikke mindst stor alsidighed. Alsidighed har altid været noget som jeg har været optaget af i min job/uddannelses søgen.

Første semester begyndte med fag som programering, foto, web, Multimediedesign og datateknik. Som sagt var dette en meget alsidig uddannelse, hvilken man hurtigt mærkede i undervisningen. Fag som datateknik og programmering var lidt tunge, hvor foto web og multimediedesign passede lidt bedre på mig. De to andre fag var dog stadig interessante da det gav et indblik i en verden man kan få brug for kunskab omkring i denne branche.

Som sagt så har jeg altid syntes at IT har været spændende, men havde derimod aldrig rigtig tænkt på mediedelen. Det var derfor lidt af en øjenåbner da jeg så hvad denne branche indebar. Første semester var foto en stor tidskræver da foto er et fag som kræver en del "try and learn". Det handlede rigtigt meget omkring at komme ud og teste kameraets funktioner. Syntes dette var super interessant og blev bare ivrig efter mere!

Som året gik og eksamen kom blev man overrasket over hvilke muligheder man har når man skal illustere virkeligheden gennem et kamera. Som ny med et kamera i hånden fik jeg leveret min eksamens opgave bestående af billeder i forskellige tema grupper (se billeder i portfolio under foto eksamen 2014). Blev ganske tilfreds med resultatet, og blev endnu mere ivrig efter at lære mere.

Featured Posts
Kom tilbage igen snart
Når indlæg er udgivet, kan du se dem her.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Ingen tags endnu.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page